Gårdsbesøk, Salsaeksamen og påskeferie.

10:27

Ja, jeg er i live fortsatt! Siden sist har det skjedd en del, men har ikke fått blogget fordi jeg ikke har giddet og da jeg gadd var nettet rett og slett for dårlig. Heldigvis funket det nå, så benytter dermed sjansen.

Høydepunktet før påskeferien var gårdsbesøk. På hostellet vi bodde de første ukene var det to jenter som jobbet der som vi ble kjent med, og de inviterte oss med hjem på gården deres, men siden jeg ble syk, så kunne vi ikke bli med. Derfor tok vi det igjen nå. Det var en veldig gøy og interessant opplevelse. Først fikk vi se hjemmet deres, som var veldig enkelt, men koselig. Det var overraskende grønt "på landet", med frukt og grønt gress. Vi dro så og badet i en elv, men både meg og Sigrid (romvenninnen min som jeg dro dit med) lot være å bade. Noe veldig interessant er at de fleste lokale her bader med klær. Og da er det ikke snakk om "badeklær", men helt vanlige, bruksklær. Dette beviser jo bare at synet på nakenhet er veldig forskjellig fra vi er vant til. Etterpå ridde vi på hest og jeg kan informere om at det er det skumleste jeg har gjort på veldig lenge. Spesielt når vi dro inn på jordet der det blant annet var okser (!!!). Jeg kunne ikke annet enn å se for meg at hesten jeg satt på skulle komme i en het battle med en av oksene mens jeg satt på. Heldigvis skjedde verken det eller noe annet farlig, så egentlig var det bare unødvendig frykt. Etter å ha lekt Indiana Jones for en time, dro vi tilbake til huset deres, spiste og dro hjem.

Vi har også hatt en salsaeksamen som jeg bestod, og er dermed ikke lenger beginner med beginner-medium. Det er veldig gøy. Vi hadde også en danseoppvisning på baren Olla Quemada som jeg har nevnt tidligere. Det var veldig gøy, men en smule skummelt også. Jeg liker virkelig å danse salsa, så det er veldig kjipt at vi bare har et par ganger igjen.

Vi har også hatt påskeferie, og for den hadde vi store planer, hvor både Costa Rica og den karibiske kysten i Nicaragua kom opp. Desverre fikk vi ikke til noen av delene, men vi hadde en veldig fin påskeferie likevel. De første dagene var vi her i León, og hadde det fint! Påsken i León er veldig religiøs med prosisjoner og alt mulig. På tirsdag dro vi til en annen by, Granada. Der sov jeg og Andrea, hun ene som var med, på hotell for å unne oss litt luksus. Det var helt ubeskrivelig deilig å sove på et rom med aircondition. I Granada chillet vi for det meste, og bare nøt at vi hadde en uke fri. Vi dro på en båttur, som var en typisk båttur, bare at den var i Nicaragua og at vi fikk se aper! Det var nice. På fredagen dro vi tilbake til León, og sov der en natt før vi dro til et veldig fint sted på stranden som heter "Sufring Turtle Lodge". Det var veldig fint, til tross for at det var stappet fullt av stereotypiske backpackere og at jeg fikk, uten overdrivelse, over 100 myggstikk på den ene kvelden i var der. Jeg sluttet å telle da jeg kom til 114. Så ja. Jeg har klødd ganske mye de siste dagene.

Nå nærmer det seg eksamen og slutten på studiet, noe som er veldig rart! Skriftelig eksamen er neste fredag, så jeg begynner å bli ganske nervøs!

Bilder kommer senere, men nå skal jeg nemlig gjøre dataen klar til å se min gode venninne, Yvonne, på TV! Hun er med i The Voice, så alle sammen: følg med, og lik henne på Facebook

Ok, vi blogges (les med en ekstrem sarkasme).

EDIT: bedre sent enn aldri:













You Might Also Like

0 kommentarer

Popular Posts

Følg meg på bloglovin

synnejoh